Parròquia de Sant Vicenç Màrtir

Mn. Antoni Roca Roig

c. Girona, 2 bxs

Horari de misses:

Dilluns i divendres: 19.30h (celebració de la Paraula)
Dimarts i dijous: 19.30h
Vigílies: 18.30h
Diumenges: 11.00h (Cs)

Dijous, de 18.00h a 19.30h

Parròquia de Sant Antoni de Pàdua

P. Faustí Gutiérrez Díez, SDB rector
P. Ramon Cusidó i Ferràs, SDB vicari

c. Carme Llinàs, 1

Web:

Horari de misses:

Dimarts, dimecres i divendres: 20.00h (Cs)
Dijous: 20.00h
Vigílies: 20.00h i 21.00h (Camí Neocatecumenal)
Festius: 11.00h (Cs); 12.00h al Centro Amigos; 13.00h Capella Sant Antoni
ESTIU (agost):
Festius: 11.00h (Cs) i 13.00h (Capella de Sant Antoni)

Dimarts i dijous de 18.45h a 19.45h

Capella de Sant Antoni

Festius: 13.00h (l'ultim diumenge de mes, Cs/bil)

Mare de Déu del Carme (Centro Amigos)
Festius: 12.00h (Cs)

Activitats Parroquials

• REUNIONS:
oDILLUNS, a les 20:30h.: Consell d’economia.
oDIJOUS, a les 21h: Consell pastoral parroquial.

• BAPTISMES

Han rebut el sagrament del Baptisme el dissabte, dia 18, les nenes Alba Cepero Bouzas i Olívia Castañé Hinojosa. L’Església de Déu us rep amb molta alegria.

• TROBADA DE ZONA DELS ESPLAIS

El proper dia 20 de novembre se celebrarà l’aprovació de la Declaració Universal dels Drets dels Infants (DUDI). L’any 1989, les Nacions Unides va ratificar aquest tractat internacional que va establir els drets fonamentals de tots els infants i joves.

Per aquest motiu, durant aquest cap de setmana, els esplais que formen part de la Zona 9 (Baix Llobregat Nord), incloent el Centre d’Esplai Flor de Neu, s’aplegaran per celebrar-ho, enguany a Sant Feliu de Llobregat.

Infants, adolescents i joves compartiran diverses activitats organitzades perquè coneguin la importància de la Declaració Universal dels Drets dels Infants, en un ambient festiu i fratern.

• DIUMENGE VINENT, ÚLTIM DIUMENGE DE L’ANY LITÚRGIC: FESTA DE CRIST REI

L’Any litúrgic, que comença el primer diumenge d’Advent i té com a últim diumenge la solemnitat de Jesucrist, Rei de tot el món, ens ajuda a anar vivint al llarg de l’any els misteris de Crist centrats en la Pasqua de nostre Senyor Jesucrist. És un camí que comença amb el temps d’Advent, temps que desvetlla l’esperança en la vinguda del Senyor i així ens prepara pel Nadal, la gran celebració del naixement del Fill de Déu. El temps de Nadal acaba amb el diumenge del Baptisme de Senyor (diumenge següent a la festa de l’Epifania). Després vé el temps anomenat de durant l’any, un temps que s’interromp per la Quaresma, temps que ens prepara per la gran festa de la Pasqua i segueix la cinquantena pasqual que culmina amb la Pentecosta, la vinguda de l’Esperit Sant. Després continua altre cop el temps de durant l’any, temps en que anem resseguint l’Evangeli de Jesús, fins que torna el nou any litúrgic amb el primer diumenge d’Advent.

Crist i la seva redempció omple el nostre temps mentre anem fent camí cap a l’encontre definitiu amb Ell.

EL TERCER ULL

Sabeu que m’agraden molt els contes, les llegendes, les històries, els relats breus. M’agraden perquè són una petita mentida que amaga una gran veritat. Són alhora entretinguts i alliçonadors.

Acabo de trobar un relat que no podria dir més amb menys paraules. Va ser escrit per l’escriptor i artista Sir Helder Amos. El títol del relat és el que encapçala aquest escrit, El tercer ull. I el text fa senzillament així: “Quan el va obrir, tot va tenir sentit”.

M’ha encantat i m’ha seduït perquè hi he trobat una relació molt estreta amb l’experiència de la fe. L’he interpretat de seguida des d’aquest punt de vista. Com a creient, sento que tinc la sort de posseir un ull més. Aquest tercer ull em permet veure la vida des d’una nova perspectiva, des d’una nova dimensió. Fa que per mi tot tingui un sentit, una coherència. I això és molt més important del que sembla de cara a assolir una vida més plena.

Segurament una de les angoixes més grans de l’home modern prové de la incapacitat que pateix de trobar un sentit a l’existència. És en bona mesura una conseqüència de la crisi social dels grans sistemes religiosos i morals. I és que l’única manera de poder suportar les desgràcies, les adversitats i els patiments que ens imposa la vida de manera inexorable és donant-los un sentit, un significat, encaixant-los en un pla que, ni que sigui misteriós, ens ajuda a convertir-los en útils i fecunds.

Dono gràcies a Déu per do que representa per mi aquest tercer ull, l’ull de la fe, i li demano que m’ajudi a viure la meva vida en coherència amb el que veig gràcies a ell. Li demano que aquest ull no em serveixi només per entendre la vida, sinó també, i sobretot, per viure-la.

Joan Ferrés i Prats